Site Overlay

Všeobecné obchodní podmínky Yoyoway s.r.o.

I. Úvodní ustanovení a vymezení pojmů 

  1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) jsou ve smyslu ust. § 1751 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“) nedílnou součástí rámcových smluv o nájmu dopravního prostředku, resp. smluv o nájmu dopravního prostředku, uzavřených mezi zákazníkem jako nájemcem a společností Yoyoway s.r.o., IČO: 081 63 324, se sídlem Brno, Pellicova 629/5d, PSČ: 602 00, jako pronajímatelem, prostřednictvím Aplikace Bird. 
  2. Vymezení pojmů: 

Aplikace Bird – aplikace dostupná v zařízeních se systémy Android a iOS s názvem Bird, prostřednictvím které probíhá nájem dopravního prostředku; jejím provozovatelem je společnost Bird Rides, Inc. 

Pronajímatel – Yoyoway s.r.o., IČO: 081 63 324, se sídlem Brno, Pellicova 629/5d, PSČ: 602 00, společnost zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně pod zn. C 112203 

Kontaktní údaje Pronajímatele: – adresa pro doručování: Brno, Pellicova 629/5d, PSČ: 602 00 

– e-mail: support@yoyoway.cz 

– telefon: +420 728 476 525 

– internetová stránka: yoyoway.cz 

Platební místo – platební místo je Aplikace Bird 

Zákazník – osoba uzavírající s Pronajímatelem prostřednictvím Aplikace Bird rámcovou smlouvu o nájmu dopravního prostředku, resp. smlouvu o nájmu dopravního prostředku, jako nájemce 

Spotřebitel – dle ust. § 419 občanského zákoníku je Spotřebitelem každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná 

Podnikatel – osoba, která neuzavírá smlouvu jako Spotřebitel 

Rámcová smlouva – rámcová smlouva o nájmu dopravního prostředku uzavřená elektronicky mezi Pronajímatelem a Zákazníkem jako nájemcem prostřednictvím Aplikace Bird 

Smlouva – smlouva o nájmu dopravního prostředku dle ust. § 2201 a násl. občanského zákoníku uzavřená elektronicky mezi Pronajímatelem a Zákazníkem jako nájemcem prostřednictvím Aplikace Bird 

Koloběžka – předmět nájmu dle Rámcové smlouvy, resp. Smlouvy 

Karta – debetní či kreditní karta 

Jízdné – nájemné za užívání Koloběžek po dobu platnosti Smlouvy, kdy toto se může lišit v různých lokalitách, či v různých časech a je vždy uvedeno v Aplikaci Bird; skládá se z odemknutí a jízdného za minutu 

Výpůjčka – doba, po kterou má uživatel pronajatou Koloběžku 

II. Rámcová smlouva 

  1. Rámcovou smlouvou se Pronajímatel zavazuje přenechávat Zákazníkovi k opakovanému dočasnému užívání Koloběžku ze svého vozového parku a Zákazník se zavazuje za to Pronajímateli hradit Jízdné. 
  2. Rámcová smlouva mezi Pronajímatelem a Zákazníkem se uzavírá registrací v Aplikaci Bird, tedy vyplněním pravdivých údajů v registračním formuláři a úspěšným odesláním tohoto formuláře. 
  3. Po uzavření Rámcové smlouvy je Zákazník povinen vyplnit platné platební údaje, tedy doplnění platné Karty či údajů k Apple Pay či Google Pay. Doplněním těchto platebních údajů dává Zákazník právo Pronajímateli strhávat si z daného účtu Jízdné a další související poplatky dle těchto VOP.

    V případě expirace či jiného ukončení platnosti platebních údajů Zákazníka bere Zákazník na vědomí, že tím nezaniká jeho povinnost hradit Pronajímateli Jízdné a další navazující poplatky dle těchto VOP.

    V případě, že Zákazník ze svého uživatelského účtu odebere platební metodu, je Pronajímatel oprávněn při evidenci splatné pohledávky vůči Zákazníkovi danou platební metodu využít k úhradě výše uvedené splatné pohledávky. O takovém postupu Pronajímatel Zákazníka vždy vyrozumí prostřednictvím jeho e-mailu či Aplikace Bird. 

  4. Veškeré údaje uvedené v Aplikaci Bird jsou nedílnou součástí Rámcové smlouvy. 
  5. Zákazník bere na vědomí, že pro používání Aplikace Bird je Zákazník povinen užívat chytrý telefon či jiné mobilní zařízení splňující technické požadavky pro kompatibilitu s Aplikací Bird. Některé funkce Aplikace Bird vyžadují aktivní internetové připojení, a to kupř. odemknutí Koloběžky, průběh nájmu dle Smlouvy či vrácení Koloběžky. Zákazník bere na vědomí, že po celou dobu užívání Aplikace Bird a současně po celou dobu nájmu dle Smlouvy je povinen dbát na to, aby měl dostatečně nabitou baterii svého zařízení. Pronajímatel za tuto skutečnost nenese žádnou odpovědnost a případné technické problémy při vrácení Koloběžky jdou v daném případě výlučně za Zákazníkem. 
  6. Základními, avšak nikoliv jedinými, podmínkami pro uzavření rámcové smlouvy a zároveň také některými povinnostmi Zákazníka jsou:

    a. Zákazníkem smí být pouze svéprávný člověk starší 18 let nebo řádně založená právnická osoba, za kterou jedná svéprávný člověk starší 18 let;

    b. Zákazník smí mít pouze jeden účet v rámci Aplikace Bird;

    c. Zákazník smí být jediným nájemcem a je výhradně odpovědný za dodržování všech smluvních i dalších právních povinností;

    d. Zákazník souhlasí se zásadami ochrany osobních údajů;

    e. Zákazník bere na vědomí, že provozní hodiny Koloběžek jsou 5:00 až 23:00, tedy Zákazník je oprávněn započít nájem dle Smlouvy nejdříve v 5:00 a nejpozději v 23:00; Zákazník bere na vědomí, že je povinen Koloběžku vrátit nejpozději do 24:00 daného dne; v případě, že Zákazník nevrátí Koloběžku do 24:00 daného dne, je povinen uhradit Provozovateli částku ve výši 25.000,- Kč;

    f. Zákazník souhlasí s provozními hodinami Koloběžek a dostupností Koloběžek, kdy Koloběžky nejsou k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a 365 dní v roce, a mohou být pronajaty během provozních hodin a v rámci maximálních doby nájmu; Koloběžky nejsou k dispozici zejména v období od prosince do ledna, při nepříznivých klimatických podmínkách a v případě namátkového servisu Koloběžek;

    g. Zákazník také bere na vědomí, že dostupnost Koloběžky není nikdy zaručena;

    h. Zákazník bere na vědomí, že Pronajímatel má právo kdykoliv bez udání důvodu pozastavit funkčnost Aplikace Bird, avšak zejména z důvodu (1) bezpečnosti, (2) podezření z neoprávněného či podvodného užití Aplikace Bird, (3) podezření z nájmu Koloběžky v rozporu se zákonem či těmito obchodními podmínkami, (4) splatné pohledávky vůči Zákazníkovi;

    i. Zákazník souhlasí s tím, že Pronajímatel může kdykoliv požadovat, aby byla Koloběžka vrácena;

    j. Zákazník není oprávněn zpřístupňovat jakékoliv údaje z Aplikace Bird třetím stranám;

    k. Zákazník je obeznámen se všemi povinnostmi vyplývajícími z provozu Koloběžky a jízdy na Koloběžce, dále Zákazník prohlašuje, že je dostatečně fyzicky zdatný jezdit na Koloběžce a řádně se seznámil s bezpečnostními materiály poskytnutými Zákazníkovi prostřednictvím Aplikace Bird či na internetových stránkách Pronajímatele, a to zejména zásadami bezpečnosti a s postupy, jak jezdit na Koloběžce;

    l. Zákazník souhlasí s tím, že nebude Koloběžky provozovat mimo vyznačenou povolenou zónu a nebude Koloběžky přepravovat přes nepovolené zóny;

    m. Zákazník prohlašuje, že před uzavřením Rámcové smlouvy se důkladně seznámil s platnými dopravně-právními normami, které se užijí na provoz Koloběžek v dané době na daném místě a že veškeré tyto předpisy bude řádně dodržovat, a to včetně povinnosti nosit při jízdě na Koloběžce helmu;

    n. Zákazník si je vědom toho, že je mu zakázáno při vybití Koloběžky v průběhu nájmu dle Smlouvy Koloběžku nabíjet – v daném případě je povinen okamžitě ukončit jízdu v souladu s těmito VOP;

    o. Zákazník bere na vědomí, že hmotnostní limit Koloběžky je 100 kg;

    p. Zákazník bere na vědomí, že:

    p.i. Pronajímatel nedoporučuje užití Koloběžky pokud Zákazník nosí či drží jakýkoliv předmět, který může narušit rovnováhu Zákazníka;

    p.ii. Zákazník na řídítka nesmí umísťovat jakékoliv předměty;

    p.iii. Zákazník při jízdě nesmí používat jakékoliv mobilní či jiné zařízení, které může narušit soustředěnost Zákazníka;

    p.iv. Zákazník nesmí užívat Koloběžku pokud je pod vlivem alkoholu či jiných návykových látek či látek ovlivňujícím jeho řidičské schopnosti;

    p.v. Zákazník nesmí na Koloběžce vést další osobu;

    p.vi. Zákazník smí užívat toliko Pronajímatelovy zamykací mechanismy a nesmí Koloběžky zamykat jiným způsobem;

    p.vii. Zákazník smí užívat Koloběžku pouze pro běžné přemisťování.

    q. Zákazník bere na vědomí, že Koloběžka je elektronické vozidlo, které pro svou funkčnost potřebuje pravidelné nabíjení své baterie; Zákazník souhlasí s nájmem Koloběžky v souladu se všemi bezpečnostními předpisy a s veškerou obezřetností s ohledem na to, že se jedná o elektronické vozidlo, které má jisté požadavky a omezení, zejména si je pak Zákazník vědom:

    q.i. že úroveň nabití se v průběhu užívání Koloběžky snižuje a společně s tím se může snižovat také rychlost a další provozní parametry;

    q.ii. že úroveň nabití v okamžiku, kdy Zákazník zahajuje jízdu není zaručen a liší se s každým jednotlivým použitím Koloběžky;

    q.iii. míra ztráty nabití během používání Koloběžky není zaručena a může se lišit v závislosti na Koloběžce, stavu vozovky, povětrnostních podmínkách a dalších faktorech;

    q.iv. že je povinností Zákazníka zkontrolovat před započetím nájmu dle Smlouvy úroveň nabití Koloběžky a zajistit, aby byla pro daný účel dostatečná;

    q.v. že vzdálenost či doba, po kterou může Zákazník Koloběžku dle nájmu dle Smlouvy užívat a ovládat, není nikdy zaručena;

    q.vi. že během nájmu dle Smlouvy může dojít k vyčerpání baterie a Koloběžka přestane fungovat, a to i před dosažením požadovaného cíle Zákazníka. 

    1. Uzavřením Rámcové smlouvy získá Zákazník přístupové údaje do jeho uživatelského účtu dostupného z Aplikace Bird. Zákazník je povinen chránit své přístupové údaje a není oprávněn je sdílet s jinými osobami. Pakliže se změní jakýkoliv z údajů Zákazníka, je povinen tyto údaje aktualizovat do tří pracovních dnů od změny. V případě, že daná změna nelze provést v prostředí Aplikace Bird, je Zákazník povinen změnu oznámit na kontaktní e-mail Pronajímateli do tří pracovních dnů. 

    III. Smlouva 

    1. Smlouva se uzavírá okamžikem potvrzení nájmu Koloběžky v Aplikaci Bird. 
    2. Zákazník je při ukončení nájmu dle Smlouvy povinen Koloběžku odstavit v povolené zóně k odstavení a v souladu s těmito VOP a zejména pak dle instrukcí v Aplikaci Bird. O řádném ukončení nájmu dle této Smlouvy je Zákazník informován prostřednictvím Aplikace Bird. 
    3. Práva a povinnosti Zákazníka:

    a. Zákazník uzavřením Smlouvy přebírá veškerou odpovědnost a rizika spojená s případným zraněním či jiným nebezpečím;

    b. Zákazník uzavřením Smlouvy přebírá veškerou odpovědnost za stav Koloběžky;

    c. Zákazník je vždy povinen přizpůsobit svou jízdu daným meteorologickým a dopravním podmínkám, které ztěžují či znemožňují užití Koloběžky;

    d. Zákazník si je vědom skutečnosti, že Koloběžky jsou ve výhradním vlastnictví Pronajímatele a Zákazníku je přísně zakázáno jakýmkoliv způsobem rozebírat či jinak upravovat, dále také případně opravovat či jinak poškozovat;

    e. Zákazník je povinen po dobu trvání Smlouvy vyvíjet maximální úsilí tomu, aby zabránil jakémukoliv možnému poškození Koloběžky;

    f.Zákazník není bez předchozího výslovného souhlasu Pronajímatele užívat Koloběžky pro jakékoliv reklamní či jiné komerční účely;

    g. Zákazník bere na vědomí, že po dobu trvání každé Výpůjčky má Zákazník: (1) výhradní právo užívat danou Koloběžku k jízdě po pozemních komunikacích, na kterých je taková jízda dovolená; (2) právo užívat Koloběžku ke své osobní přepravě a případně k přepravě přiměřeného množství svých věcí. Přeprava jakýchkoli věcí na Koloběžce nesmí Zákazníka či jiné účastníky dopravního provozu jakkoli omezovat nebo snižovat jejich bezpečnost; (3) odpovědnost za nebezpečí vzniku škody na Koloběžce a povinnost užívat Koloběžku jako řádný hospodář k ujednanému účelu, (4) povinnost nahlásit přes Kontaktní údaje jakékoli vady na Koloběžce;

    h. Zákazník bere na vědomí, že přestože jsou Koloběžky pravidelně servisovány, je Zákazník povinen před započetím trvání Výpůjčky vždy pečlivě zkontrolovat stav dané Koloběžky;

    i. Zákazník je v případě zjištění jakékoliv závady povinen tuto závadu nahlásit bez zbytečného odkladu přímo prostřednictvím Aplikace Bird a v případě nefunkčnosti nahlášení prostřednictvím Aplikace Bird pak na e-mail Pronajímatele support@yoyoway.cz, a to tak, aby zabránil možnému zranění dalších uživatelů dané Koloběžky – Pronajímatel neodpovídá za případnou škodu způsobenou špatným stavem Koloběžky, kdy daný špatný stav mohl být Zákazníkem zjištěn;

    j. Zákazník je při ukončování nájmu dle Smlouvy, tedy při vracení Koloběžky, mj. povinen dbát na to, aby Koloběžka (1) nepřekážela v pohybu chodcům, cyklistům a jakékoliv dopravě na pozemních komunikacích či jinému oprávněnému zájmu, (2) byla umístěna na veřejném prostranství či veřejně dostupném místě, které je vhodné či přímo určené pro odstavení Koloběžek, (3) byla umístěna na dostatečně viditelném a snadno dostupném místě, (4) nebyla vystavena riziku krádeže a (5) nebyla umístěna na soukromém pozemku, soukromém parkovišti či na obdobném místě;

    k. Zákazník se zavazuje, že po řádném ukončení nájmu dle Smlouvy následně zkontroluje, že je Koloběžka umístěna v Aplikaci Bird na místě, kde je skutečně odstavena. Pokud tomu tak není, je povinen bezodkladně, a to nejpozději do 10 minut od okamžiku ukončení nájmu o tom informovat Pronajímatele. 

    1. Pronajímatel si vyhrazuje právo na změnu Jízdného. Platné ceny jsou vždy uvedeny před uzavřením Smlouvy v Aplikaci Bird. Ceny jsou zpravidla uvedeny jako (1) poplatek za vyzvednutí Koloběžky a (2) poplatek založený na čase (s časem zaokrouhleným na nejbližší minutu nahoru). 
    2. Jízdné se hradí prostřednictvím plateb v rámci Aplikace Bird. 
    3. Maximální denní poplatek za nájem Koloběžky je stanoven na částku ve výši 2.500,- Kč. Při vyhodnocení ceny nájmu dle Smlouvy bude Zákazníkovi účtováno Jízdné ve výši dle aktuálního cenového tarifu násobeného délkou Výpůjčky či výše uvedený maximální denní poplatek, a to podle toho která částka je nižší. Zákazníkovi bude tedy účtována nižší z částek. 
    4. Doba Výpůjčky se určuje od okamžiku odemknutí Koloběžky prostřednictvím Aplikace Bird do okamžiku obdržení potvrzení o ukončení daného nájmu, tedy konce jízdy, prostřednictvím Aplikace Bird. 

    V případě, že nebude nájem řádně ukončen v souladu s těmito VOP, bude Zákazníkovi nadále účtováno Jízdné. Pokyny ke správnému ukončení pronájmu jsou vždy uvedeny v Aplikaci Bird a Zákazník výslovně souhlasí, že se těmito pokyny bude řídit. 

    Při technických problémech s ukončením nájmu ze strany Zákazníka, je Zákazník povinen bezodkladně o tomto informovat Pronajímatele prostřednictvím Aplikace Bird a v případě nefunkčnosti pak telefonicky na telefonní číslo Pronajímatele uvedené v čl. I těchto VOP. V případě nesplnění této podmínky, není možné, aby se o daném technickém problému Pronajímatel dozvěděl, a tedy tato skutečnost může vést k navyšování Jízdného. 

    1. V případě řádného neukončení nájmu dle Smlouvy v rámci maximální doby Výpůjčky dle odst. 5 tohoto článku si smluvní strany dohodly, že Koloběžka se automaticky považuje za ztracenou a Pronajímateli tímto okamžikem vzniká kromě Jízdného také nárok na úhradu hodnoty Koloběžky ve výši 25.000,- Kč. 
    2. V případě, že Zákazník odmítá či není schopen ukončit nájem v povolené oblasti dle Aplikace Bird, na veřejnosti běžně nepřístupném místě, či na soukromém pozemku, je Zákazník povinen o tomto neprodleně informovat Pronajímatele, a to tak, že požádá o vyzvednutí Koloběžky Pronajímatelem. 

    Pakliže nastane výše uvedená skutečnost, je Zákazník povinen uhradit Pronajímateli manipulační poplatek ve výši 50,- Kč za každý započatý kilometr, o který je Koloběžka umístěna mimo povolenou zónu, nejméně však bude Zákazník povinen uhradit částku ve výši 350,- Kč. 

    1. Pronajímatel může dle svého uvážení uvádět do oběhu referenční či propagační kódy, které poskytují Zákazníkovi splňujícímu patřičné atributy slevy, kredity či jiné výhody. Veškeré podrobnosti pro uplatnění daných referenčních či propagačních kódů budou uvedeny při uvedení daného kódu do oběhu.

    IV. Odpovědnost za škodu a vady, reklamační řád 

    1. Za zničení, ztrátu, poškození a znehodnocení Koloběžky nad rámec běžného opotřebení nebo jeho vybavení odpovídá Zákazník bez ohledu na míru jeho skutečného zavinění, nikoliv však v případě, kdy škodu způsobil Pronajímatel. 
    2. V případě jakékoli dopravní nehody je Zákazník povinen postupovat podle platných právních předpisů. Zákazník je v daném případě povinen poskytnout Pronajímateli nutnou součinnosti při vyřizování veškerých administrativních úkonů spojených s vyřízením pojistné události. Jakékoliv škody vzniklé třetím osobám hradí Zákazník v souladu s obecně závaznými právními předpisy a mírou jeho zavinění. Jakoukoliv škodu na Koloběžce zaviněnou jeho jednáním nebo opomenutím je Zákazník povinen Pronajímateli v plné výši uhradit. 
    3. Zákazník je povinen v případě odcizení či pokusu o odcizení Koloběžky, kdy na Koloběžce vznikla škoda, bezodkladně ohlásit Pronajímateli prostřednictvím Aplikace Bird. Zákazník je povinen následně Pronajímateli poskytnout veškerou možnou součinnost při ohlášení daných případů orgánům činným v trestním řízení. 
    4. V případě porušení jakýchkoliv právních předpisů ze strany Zákazníka v průběhu nájmu dle Smlouvy je Zákazník povinen uhradit příslušné pokuty či poplatky, a to i v případě, kdy je sankcionován přímo Pronajímatel. 
    5. V případě, kdy Zákazník zpřístupní Koloběžku třetí osobě, či využije Koloběžku mimo Aplikaci Bird, či chybně určí polohu Koloběžky v Aplikaci Bird o více než 50 m, může Pronajímatel po Zákazníkovi požadovat smluvní pokutu ve výši 3.000,- Kč za každý jednotlivý případ. 
    6. V případě, že v důsledku porušení povinnosti Zákazníka dojde k odcizení, zničení či závažnému poškození Koloběžky, je Pronajímatel oprávněn po Zákazníkovi požadovat smluvní pokutu ve výši 25.000,- Kč či výši skutečné škody při závažném poškození Koloběžky. 
    7. Veškeré smluvní pokuty je Pronajímatel oprávněn účtovat prostřednictvím platebních metod Zákazníka uvedených v Aplikaci Bird. 
    8. Pakliže se Zákazník domnívá, že Pronajímatel nesplnil jakoukoliv jemu stanovenou povinnost, či nesouhlasí s příslušným postupem Pronajímatele, či má výtky vůči zaměstnancům a spolupracujícím osobám Pronajímatele, může uplatnit reklamaci, která se doručuje v souladu s ustanoveními o doručování dle těchto VOP, či přednostně prostřednictvím Aplikace Bird. 
    9. Zákazník je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu, a to nejpozději do 5 pracovních dnů od okamžiku, kdy se o některém z výše uvedených incidentů dozvěděl, avšak nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy měl daný incident proběhnout.
    10. Zákazník je v rámci reklamace povinen uvést zejména (1) jméno, příjmení, telefonní číslo a email, (2) popis daného incidentu včetně veškerých podrobností a případně také (3) důkazní materiál.
    11. Pronajímatel je povinen potvrdit reklamaci Zákazníkovi na jeho e-mail či v Aplikaci Bird, a to nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne obdržení reklamace. 
    12. Pronajímatel je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, avšak nejpozději do 20 pracovních dnů ode dne potvrzení reklamace Zákazníkovi. Pronajímatel je oprávněn požadovat po Zákazníkovi další doplňující či upřesňující údaje či jiné podklady, přičemž doba, po kterou Zákazník doplňuje či upřesňuje údaje se do doby pro vyřízení reklamace nezapočítává.
    13. Pronajímatel je povinen oznámit výsledek reklamace Zákazníkovi e-mailem či prostřednictvím Aplikace Bird.

    V. Ukončení Rámcové smlouvy a Smlouvy 

    1. Rámcová smlouva či Smlouva mohou být ukončeny na základě (1) dohody smluvních stran, (2) výpovědí jedné ze smluvních stran či (3) odstoupením od smlouvy ze zákonných důvodů či z důvodu závažného či opakovaného porušení smluvních povinností druhou smluvní stranou či (4) výpovědí dle čl. IX odst. 5 těchto VOP. 
    2. Je-li Zákazník Spotřebitelem, má právo od Rámcové smlouvy a Smlouvy odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží Zákazníkem. 
    3. Zákazník je povinen o odstoupení od Rámcové smlouvy či Smlouvy písemně informovat Pronajímatele s uvedením svých kontaktních údajů. 
    4. Odstoupení od Rámcové smlouvy či Smlouvy musí Zákazník odeslat na adresu Pronajímatele nejpozději poslední den lhůty uvedený v čl. V odst. 1. VOP. Odstoupení je účinné doručením informace o odstoupení Pronajímateli. 
    5. Odstoupí-li Zákazník od Rámcové smlouvy či Smlouvy, je Pronajímatel povinen vrátit Zákazníkovi všechny peněžní prostředky, které od něj obdržel. Pronajímatel vrátí Zákazníkovi peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od Rámcové smlouvy či Smlouvy. 
    6. Vrátí-li Zákazník po odstoupení od Rámcové smlouvy či Smlouvy Koloběžku poškozenou, tedy s hodnotou sníženou v důsledku nakládání s Koloběžkou jinak, než je nutné pro s ním nakládat vzhledem k jeho povaze, odpovídá Pronajímateli za takto sníženou hodnotu. 
    7. Výši snížení hodnoty je oprávněn posoudit a na základě svých odborných znalostí a zkušeností stanovit Pronajímatel. V případě poškození Koloběžky takovým způsobem, že je de facto zničena, může tato dosáhnout maximálně hodnoty dle čl. III odst. 9 těchto VOP. 
    8. Odstoupí-li Zákazník od Rámcové smlouvy či Smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a Pronajímatel s plněním na základě výslovné žádosti Zákazníka začal před uplynutím lhůty pro odstoupení od Rámcové smlouvy či Smlouvy, uhradí Pronajímatel poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od Rámcové smlouvy či Smlouvy. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí Zákazník Pronajímateli poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění. 
    9. Zákazník v souladu s ust. § 1837 nemůže odstoupit zejména od smlouvy (1) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, (2) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli Pronajímatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy, (3) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud Pronajímatel tato plnění poskytuje v určeném termínu. 

      VI. Uživatelský účet a ochrana osobních údajů 

      1. Uživatelský účet Zákazníka v Aplikaci Bird je chráněn jménem a heslem, která si Zákazník zvolí. Pronajímatel Zákazníkovi doporučuje zvolit si dostatečně silné, znakově rozmanité a dlouhé heslo, aby se minimalizovala možnost jeho prolomení na základě kybernetických útoků třetích osob. Pronajímatel je oprávněn zrušit uživatelský účet Zákazníka v případě, že tento není po dobu 2 let užíván, případně při porušení povinností Zákazníka z těchto VOP. 
      2. Ochrana osobních údajů Zákazníka, který je fyzickou osobou (resp. kontaktní fyzickou osobou právnické osoby), je upravena v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „Obecné nařízení“). 
      3. V případě, že je Zákazník fyzickou osobou (resp. kontaktní fyzickou osobou právnické osoby), vystupuje Pronajímatel v pozici správce osobních údajů. Identifikační a kontaktní údaje Pronajímatele jsou uvedeny v čl. I VOP. 
      4. Pronajímatel zpracovává o Zákazníkovi osobní údaje v podobě jeho jména a příjmení, doručovací, příp. fakturační adresy, e-mailového kontaktu, telefonního kontaktu, přihlašovacího jména a hesla, platebních metod a obsahu učiněné objednávky. 
      5. Poskytnuté osobní údaje Pronajímatel zpracovává na právním základě uzavření a plnění smlouvy, a to za účelem řádného poskytnutí plnění dle uzavřené Rámcové smlouvy a Smlouvy, pro související komunikaci při plnění a za účelem vedení příslušného uživatelského účtu, a dále na základě oprávněného zájmu, a to za účelem zasílání informačních a reklamních sdělení a vedení databáze Zákazníků Pronajímatele. 
      6. Pronajímatel je oprávněn předat zpracovávané osobní údaje třetím stranám, a to včetně předání osobních údajů do třetích zemí. Kategorií příjemců, jimž je Pronajímatel oprávněn osobní údaje předat, jsou zpracovatelé, které Pronajímatel využívá k naplnění účelu vymezenému výše. 
      7. Poskytnuté osobní údaje bude Pronajímatel zpracovávat po dobu neurčitou, a to až do pominutí účelů, pro které jsou osobní údaje zpracovávány.
      8. Poskytnuté osobní údaje jsou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem a ve fyzické podobě manuálním způsobem. 
      9. Pronajímatel tímto informuje Zákazníka o právech, která mu ze zpracování osobních údajů plynou, a sice že má Zákazník následující práva:

      – právo na přístup k osobním údajům, které o něm Pronajímatel zpracovává, – právo na opravu osobních údajů, – právo na výmaz osobních údajů, – právo na omezení zpracování osobních údajů, – právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů, – právo na přenositelnost osobních údajů, – právo podat stížnost na zpracování osobních údajů u příslušného dozorového úřadu. 

      VII. Vyřizování stížností Zákazníků a mimosoudní řešení sporů 

      1. Zákazník má možnost sdělit Pronajímateli případné stížnosti v souladu s výše uvedeným reklamačním řádem. 
      2. Pronajímatel si vyhrazuje právo nereagovat na stížnosti třetích osob, které neuzavřely s Pronajímatelem Rámcovou smlouvu. 
      3. Není-li Zákazník spokojen s vyřešením stížnosti či reklamace ze strany Pronajímatele, popř. nechce-li vůbec komunikovat s Pronajímatelem, je oprávněn obrátit se svými stížnostmi na příslušný orgán dohledu, kterým je Česká obchodní inspekce (ČOI): http://www.coi.cz/. Na zde uvedené internetové stránce nalezne návod, jakým způsobem podat stížnost, kterou může Zákazník podat také elektronicky prostřednictvím e- podatelny ČOI na této adrese: http://www.coi.cz/cz/e-podatelna/. 
      4. V případě vzniku sporu mezi Zákazníkem, který je Spotřebitelem, a Pronajímatelem, vyplývajícího z Rámcové smlouvy, či Smlouvy, je tento Zákazník oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení sporu k České obchodní inspekci za účelem uzavření dohody s Pronajímatelem, prostřednictvím kontaktního formuláře dostupného na internetové stránce: https://adr.coi.cz/csa. Podání návrhu i následná účast při mimosoudním řešení sporu jsou pro Zákazníka zdarma, přičemž veškeré případné náklady vzniklé v souvislosti s mimosoudním řešením sporu nese každá strana samostatně. Pro Zákazníka je volba mimosoudního řešení sporu dobrovolná. 
      5. Mimosoudní řešení sporu se řídí § 20d a násl. zák. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Návrh na zahájení mimosoudního řízení musí obsahovat náležitosti dle § 20n zák. o ochraně spotřebitele. Návrh na mimosoudní řešení sporu lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy Zákazník poprvé u Pronajímatele uplatnil nárok, který je předmětem sporu (např. od okamžiku první reklamace zboží nebo od okamžiku žádosti o vrácení Jízdného po platném odstoupení od Rámcové smlouvy či Smlouvy v případě prodlení Pronajímatele s jejím vrácením). 
      6. Zákazníci, kteří jsou Spotřebiteli a kteří mají bydliště v jiném členském státě EU, v Norsku nebo na Islandu, jsou oprávněni podat návrh k mimosoudnímu řešení svého sporu s Pronajímatelem prostřednictvím Evropského spotřebitelského centra v zemi jejich bydliště. 

        VIII. Doručování 

        1. Pronajímatel a Zákazník jsou povinni veškerá vzájemná jednání činit písemně s výjimkou případů, kdy Rámcová smlouva, Smlouva či tyto VOP umožňují sdělení prostřednictvím elektronických prostředků komunikace. 
        2. Písemnost se považuje za doručenou vhozením do schránky, osobním převzetím adresátem či uplynutím úložní lhůty poskytovatele poštovních služeb. 
        3. Doručovací adresou Zákazníka je adresa uvedená v jeho účtu v Aplikaci Bird. Doručovací adresou Pronajímatele je adresa uvedená v Kontaktních údajích Pronajímatele v čl. I VOP. 

        IX. Závěrečná a přechodná ustanovení 

        1. Tato služba se vztahuje pouze na území České republiky. Pokud vztah založený Rámcovou smlouvou, Smlouvou či těmito VOP obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že daný vztah se řídí českým právem. 
        2. Rámcová smlouva a Smlouva včetně VOP je archivována Pronajímatelem v elektronické podobě a není přístupná. 
        3. Tyto VOP jsou přístupné na internetové adrese www.yoyoway.cz a v Aplikaci Bird. Zákazník má možnost si je vytisknout, případně uložit v elektronické formě. Pronajímatel je oprávněn VOP jednostranně změnit. 
        4. V případě, že by některé ustanovení VOP bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí VOP nebo Rámcové smlouvy či Smlouvy. 
        5. Změna VOP zakládá Zákazníkovi právo dané změny odmítnout a od Rámcové smlouvy či Smlouvy z tohoto důvodu odstoupit. Odstoupení od smlouvy musí být Pronajímateli doručeno nejméně jeden den před účinností změny VOP dle příslušných pravidel pro doručování. Nevyužije-li Zákazník po oznámení změny svého práva od smlouvy odstoupit, považuje se to za jeho souhlas se změnou. 
        6. Tyto VOP jsou platné a účinné ke dni 24. 06. 2020. 

         

        Starší obchodní podmínky:

        Platné od 22.08.2019 do 23.06.2020

        Kontaktní informace